söndag 22 maj 2011

Söndag

Då har jag äntligen "tid för mej själv" som alla säger att jag behöver - frågan är bara vad jag ska göra? Börja träna, gå en runda, massage, fotvård..... Kruxet är ju att det inföll en söndag så allt är stängt, är det lönt att börja träna när nästa gång kanske infaller om en månad.... Jag har i alla fall varit ute en sväng, grillat en köttbit i ösregn (vår grill har lock), tvättat och hunnit se en Wallander film och nu börjar en gammal Beck film. Men att vara själv.....jag tror inte det är det optimala just nu.

I torsdags började dagen inne på sjukhuset kl. 06.30 för en elefantdos av antibiotika för att undvika infektion och kl. 07.30 låg Oliver i rummet innan operation. En pratstund med en vän som jobbar på sjukhuset gjorde oss båda lite lugnare. Det tog två timmar innan jag fick se Oliver igen, han mådde riktigt dåligt när han vaknade och hela munnen och kinderna var bedövade och han kunde inte prata. Det gjorde så ont i mej när jag satt där och torkade hans tårar. Tandläkaren kom och hon berättade att hon hade dragit ut fyra tänder och lagat resten, även 6-års tänderna har allvarliga emaljskador och hon har gjort vad hon kunnat för att reparera. Jag hoppas patientnämnden och socialstyrelsen tar detta på allvar, jag är så fruktansvärt besviken för att Oliver ska behöva genomlida detta ovanpå sin sjukdom.

Fredagkvällen var mycket lyckat med ett spontant besök hos vänner, tror inte vi var tysta i en halv minut...
Lördagkvällen....somnade tidigt på min älskling i soffan...inte mycket till sällskap...

Lillasyster har klippt håret och är sötare än vanligt...
Oliver har spelat fotbollscup och hans lag vann alla sina tre matcher...

Nästa vecka väntar en magnetröntgen, dom vill att vi gör en innan vi får svar från Tyskland. Man ska koncentrera röntegen kring vänster sida av halsen och försöka få en bättre bild på vad det är som "lyser" där.

Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar