onsdag 16 mars 2011

Sista dagen blev inte sista dagen..

Idag åkte vill till sjukhuset med förhoppningen att det skulle vara sista dagen med cellgift i denna perioden - istället ligger vi nu isolerade med vätskedropp. Olivers mage har krånglat och han har inte mått bra i några dagar och fastän han druckit jätte mycket har han förlorat mycket vätska så vår doktor var inte nöjd med hans allmäntillstånd. Dessutom tror han att Oliver kan ha drabbats av någon bakterie och därav isoleringen. I skrivande stund väntar vi på provsvar och besked om vi måste stanna över natten.

Barnen var hos pappa i helgen och Oliver fick några extra dagar där och jag fick ett par dagar att släppa allt och bara vara, göra vad jag vill och slippa tänka på allt för en stund. Min bästa vän, "mój kochany" finns där hela tiden. Vi kan ha dom mest knasiga diskussionerna och vi kan vara tysta tillsammans. Jag får tanka all energi jag behöver och han är den som kan få rätsida på tankarna när jag själv inte kan reda ut trasslet. Vidare går jag inte in på vilket ställe vi besökte i helgen och den enda som vet är mutad med smörgåstårta och med tanke på att jag provar nytt recept varje helg så har hon nog vett att vara tyst ;)

Igår promenerade Oliver och jag och hämtade lillasyster i skolan för att sen promenera vidare till faster M på fika - det håller på att bli vår och vi såg fina snödroppar. Kramar till M!

Lilla hoppaloppan Elin kämpade hårt för att få Oliver att må bättre och igår fick hon lön för mödan - ett skrattanfall utan gränser drabbade dom båda. De är helt otroliga tillsammans, det är så underbart att se kärleken mellan dom.

Nu ringer vi på klockan så vi får in lite fika....det är inte bara nackdelar med att vara isolerade ;)

Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar