måndag 7 mars 2011

För säkerhets skull!

Behandlingen rullar på och alla mediciner börjar ta ut sin rätt på Oliver, han får kortison i väldigt höga doser vilket har många konstiga biverkningar. Han är ganska trött och dämpad och blir snabbt irriterad. Magen är svullen och det värker på olika ställen i kroppen. Jag var lite orolig för den extrema hungern som kunde komma men tycker inte det är någon större skillnad. Elin blir stressad av att han inte mår bra. Fredagskvällen var jobbig för honom och Elin showade i en timme i vardagsrummet för att få honom på bättre humör. Dom är så fina mot varandra!

Lillasyster har även börjat sprita sina händer med vår handsprit som står på toaletten, jag frågade varför och fick till svar: "- För jag vill inte ha Olivers sjukdom, jag vill inte få cancer." Men sa jag, det smittar ju absolut inte! "-Nä jag vet, men jag gör det för säkerhets skull i alla fall..."

Underbara vänner som bjudit oss på mat både lördag och söndag! Jag hoppas ni förstår hur mycket det betyder för mej!

Vi klättrar nu...

Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar