måndag 28 november 2011

Lilla barnet är också sjuk...

Hade nästan glömt bort att Elin kunde bli sjuk, hon har inte varit sjuk på hur länge som helst (peppar peppar) men i söndags vaknade hon med 39 grader och kräktes flera gånger. Med panodil och avslagen coca cola kom hon på fötter igen efter några timmar och blev så bra att vi alla fyra spelade tennisbollsmatch i hallen. Ja ja, tillfälligt tänkte jag men det var samma visa imorse. Kräks med hög feber. Dagen flöt på i ett lugnare tempo idag men febern slår till ikväll med 39,6. Lilla gumman, så liten och blek.

Imorgon tisdag är det dags för ny behandling och Oliver och jag blir inlagda över natten. Bara han nu inte drabbas av samma som Elin för då sätter dom inte igång nåt plus att vi får stanna på sjukhuset för det istället. Men det vore ju otroligt om han klarar sej med tankte på hur få "poliser" han har i kroppen.

Idag har Oliver tappat så mycket hår att det var olidligt, det är överallt, i soffan, sängen, på kläder, på golvet, i maten... Jag bad honom gå in på toan å sopa av sej och när jag kom in för att titta till honom så grät han och bad mej raka av det. Sambon hade glömt sin trimmer hemma så fastän det bar emot och hela mitt hjärta protesterade så hjälptes Oliver och jag åt att raka av allt det fina tjocka lockiga håret som han bara haft i några månader. Pratade med min sambo när vi var klara så jag kunde samla ihop mej igen, det var inte lätt att behöva raka min egen son.

Tack våra goa kompisar som kom i lördags kväll och åt min heta gulasch och drack gott vin.
Tack för att ni hjälper oss så mycket när det är det är tufft!

Frida

1 kommentar: