fredag 22 april 2011

Sista lilla biten kvar uppför berget....

Då har Oliver fått sin sista cyto och nu väntar en massa röntgen..... Ultraljud, MR, CT och PET. Vi har tider så tätt att allt kommer vara gjort på ungefär en vecka och först då kommer vi veta hur Oliver har svarat på cellgifterna. Nedtrappningen av kortisonet är påbörjad och det kommer vara helt borttaget om 5 dagar - skönt! Värdena är pressade, neutrofila på 0,05 så igen har han ingen motståndskraft att tala om utan är superkänslig för infektioner. Vid minsta lilla feber han får måste vi ringa sjukhuset och får han 40 grader av någon anledning ska vi bara åka in. HB ligger på 92, får hoppas att det vänder upp.

Här om dagen upptäckte Oliver att några hår från ögonbrynen lossnade lätt och blev lite bekymrad, även på huvudet har han stora helt kala fläckar så vi fick prata igen om det ganska länge. Jag vill att han känner sej trygg i sej själv med eller utan hår, med eller utan ögonbryn - han är världens finaste hur han än ser ut! Men när jag då ständigt försöker förklara det för mina barn och själv får pikar och kommentarer om mitt eget utseende (storlek) är det svårt att tro på att det jag säger är sant. Att det faktiskt verkar vara viktigt att man är smal, har en snygg frisyr och rätt kläder. Det sista jag behöver höra nu är saker som tar mitt fokus från Oliver och dessutom ska ingen behöva få höra osnälla saker. Jag ber om råd när jag behöver det!

På onsdag nästa vecka har "Min stora dag" café dag och det blir nog lite mer än så men vi skriver när vi varit där.....

Påsken tillbringar barnen hos pappa och själv får jag några dagar tillsammans med min sambo. Inget jobb - bara ha det bra!

Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar