söndag 3 april 2011

Lite otydligt just nu...

Behandlingen som skulle startas i fredags blev uppskjuten till tidigast imorgon måndag. Värdet på de vita blodkropprna (neutrofila) måste ligga på 0,5 och Olivers har gått från 0,45 till 0,25 så dom var fortfarande på nedåtgående i fredags. Det var tungt, dumt nog hade vi gjort lite planer tillsammans hur helgen och nästa vecka skulle se ut men som sagt - det är inte vi som bestämmer längre.

Hjälpte Oliver att planera om lite och det resulterade i en superbra lördag med bio tillsammans med killgänget och sen pingis hemma hos en av kompisarna. Han har varit så glad denna helgen, pratat mycket och mått hur bra som helst. Visst kommer tröttheten snabbare än förut men jag tror både han och jag har lärt oss hur mycket han orkar. Han har till och med orkat bry sej om både mitt och Elins välbefinnande. Han har fått den finaste gåvan och den finns alltid där inom honom - empati. Ibland tror jag att han är den av oss som har mest krafter.

Elins helg har också varit bra, hon har lekt med kompisar.....Idag kom hon hem hårt sminkad i cerise ögonskugga - det var väl däremot inte lika imponerande. Men nu är vi "överens" om hon inte riktigt tål sminket eftersom hon blev helt rödfläckig och fick klåda i ansiktet.... Självklart MÅSTE det vara sminket!!!

Själv försöker jag hitta ett sätt att hantera allt på, just nu ser berget lite övermäktigt ut. Att se Oliver så bra nu och behöva se honom gå igenom samma personlighetsförändring igen ger mej nästan panikkänslor för det finns inget jag kan göra åt det utan vi måste bara gå igenom det. Jag får huvudvärk på nätterna och blir lätt yr på dagarna. Jag vet att jag inte borde försöka vara överallt för alla men jag älskar er så mycket och vi måste klara av detta. Vi kommer att klara det och vi har mycket framför oss - det är bara lite otydligt just nu.

Imorgon gör vi ett nytt försök med att komma igång....

Kocham Cię

Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar