fredag 17 februari 2012

Nu ska ni väl fira?

I onsdags var det sista planerade cyton.....och omedelbart så är det en sköterska som säger - Åh, då måste ni fira. Hon menade bara väl men nä, jag kan inte fira. Det känns som om jag/vi gjorde misstaget förra gången och firade, jag vågar inte. Dessutom har vi strålningen framför oss. Men inte ens efter den tror jag att vi firar. Istället är vi tacksamma för varje dag som allt är bra, varje dag där båda barnen mår som dom ska....
Även denna gången slog guldmedicinen hårt, redan efter ett par timmar försvann Olivers kraft, han åt inte förrän vi kom hem och både torsdag och fredag har han legat. Han mår illa och kroppen orkar inte, i morse satt han på sängkanten i pyjamas och sin fleece-nattmössa (han fryser om huvudet på nätterna) och konstaterade matt att - Det går inte idag heller....

Fleece-nattmössan ja, den har han sytt i syslöjden. Jätte fin! Det ser ganska komiskt ut när man kommer in för att titta till honom mitt i natten och mössan har åkt ner över ögonen.... Gullunge!

Lillasyster upplever nu första förälskelsen och det helt pirrigt här hemma. Underbara alla hjätans dag kort och kärleksbrev har dykt upp.... I onsdags fick hon råd av storebror innan hon gick till skolan - Gör nu inget så att han gör slut....

Ta hand om varandra!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade din blogg via BCF hemsida. Jag har en son som är 10 år och har Wilms tumör. Vi har varit under behandling sedan den upptäcktes aug -11. Jag känner igen både mig och din son i hur vi har det. Dessa starka, tappra barn som är det bästa vi har. Skickar en kram och lite styrka, kram Anna

    SvaraRadera
  2. såg din blogg på cancerfonden. Det gör så ont i mig att din son fick återfall!!! bara min oro för att min dotter ska få återfall i hodgkins känns svår och jag kan bara känna hur hemskt det skulle vara om det hände...
    hoppas du kan hämta kraft emellanåt och se ljuset i tunneln där framme. jag håller tummarna för att er resa genom behandlingen ska gå fort och att ni sen bara kan se den i bakspegeln snart. Ni är också på östra vad jag förstår?!
    Tänker på er<3 kram Lotta

    SvaraRadera